top of page

איך לבנות תיק עבודות / שואוריל

תיק העבודות או השואוריל שלך זה בעצם תקציר ממוקד של הצגת כל סט הכישורים והיצירתיות שלך בקובץ אחד אותו ניתן לשלוח למעסיקים לצורך התרשמות. זו דרך אפקטיבית להדגיש את הניסיון שלך בזמן קצר מאוד, ולכן חשוב שיהיה לו השפעה מקסימלית בזמן קצר.

אבל מה הדרך הכי טובה לעשות זאת?

הכנו עבורכם 7 טיפים ליצירת שואוריל שימשוך את תשומת הלב של כל מעסיק:


שואוריל

טיפ #1 - סרטון קצר ותמציתי


תהיה קצר ותמציתי, טעות נפוצה היא לנסות לכלול את כל העבודות שלך וסתם להאריך את משך הזמן של הסרטון למעלה מ-5 דקות. לאף מעסיק בימינו אין סבלנות לצפות בסרטונים ארוכים מדי, בנוסף לזה שלפעמים מעסיקים נאלצים לעבור על עשרות שואורילז ביום, לכן רצוי לשמור על זמן סרטון הגיוני של מתחת ל-3 דקות (מומלץ אפילו על פחות אבל למי שבכל זאת מתעקש - 3 דקות זה סביר).

כך תוודא שהמעסיק באמת צופה בהכל, במקום שיאבד עניין במהרה ויפספס את היכולות שלך רק בגלל אורך הסרטון.

טיפ #2 - שים את הטוב ביותר בהתחלה


בהמשך ישיר לטיפ הראשון, מכיוון שיש סיכוי שזמנו של האדם שצופה בתיק העבודות שלך מוגבל, רצוי שה-30 שניות הראשונות יכילו את המותגים והקליפים הטובים ביותר שלך, מאחר שייתכן שלא יגיעו לסופו.

אם יש לך רשימת לקוחות מרשימה, השתמש בה לטובתך. חברות גדולות, סרטים פופולריים, או תכניות טלוויזיה זה תמיד דבר מרשים וניתן לציין אותם בתחילת השואוריל שלך.

הכל עניין של הצגה, אז אל תתחבר לחומר שבאמת לא מציג את העבודה הטובה ביותר שלך (אפילו אם יש לך קשר רגשי אליו!).


טיפ #3 -  שואוריל מותאם אישית


תיק העבודות שלך צריך להיות עבור הנמען (חברת ההפקה, ערוץ טלוויזיה, משרד פרסום וכו') בהתאם לתוכן שהם מחפשים.

כשאתה יודע את זה, אתה יכול לבחור את הקליפים הטובים ביותר ולהתאים את השואוריל שלך מבחינת סדר הצגת הדברים לעבודה הספציפית (לדוגמה, פרסומות, תיעוד, מסחרי, ספורט, סרט דוקומנטרי).

זה יכול להועיל לך להכין מספר סרטונים שונים ממוקדי מטרה, שיאפשרו לך להגיש מועמדות למגוון שונה של משרות.

טיפ #4 - ציין את התפקיד שלך


קולנוע / טלוויזיה / הפקות הוא תחום שבו העבודה היא לרוב קבוצתית, לכן עליך להודיע לאנשים מה בדיוק היה התפקיד שלך בתוך כל קטע וכמה חשוב היה תפקידך בהפקה (אל תנסה לקדם עבודה של אחרים כמו שלך).

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בתיאורי טקסט קצרים מעל כל קטע כדי לסמן את התפקיד שלך ולהסביר מה היה תפקידך בכח.


טיפ #5 - הצג את יכולותיך הטכניות


השואוריל שלך זהו המקום המושלם עבורך בכדי להציג לראווה את מגוון יכולותיך הטכניות.

טכניקה אפקטיבית המומלצת לאנימטורים וליוצרים ויזואלים היא להציג צילום "לפני" ו"אחרי" של העבודה שלהם (או מסך מפוצל של שלבים שונים).

זה יכול לעזור מאוד להדגיש את המאמץ המקצועי והיכולת הטכנית שהושקעו בכל התהליך.


טיפ #6 - הדגש את פרטי הקשר שלך


זה יכול להישמע כמובן מאליו, אך רצוי לכלול את שמך ופרטי הקשר שלך בשקופית מהירה בתחילה ובסוף השואוריל שלך. עם כל הפרטים האחרים וההחלטות היצירתיות שמושקעות בסרטון, ניתן לשכוח בקלות מזה.

רצוי להישאר עם פרטי הקשר הבסיסיים שלך: שם, אימייל ואתר. השואוריל שלך לא שווה כלום אם הצופה אינו יכול ליצור איתך קשר בסופו!


טיפ #7 - לטש את הסרטון ביסודיות


לפני שאתה מתחיל לשלוח את השואוריל למעסיקים, צפה בו שוב כמה פעמים וחפש אזורים שניתן לשפר, להוסיף או לקצץ. הסרטון הוא סובייקטיבי לחלוטין ומומלץ להראות אותו לחברים ולקולגות שלך כדי לראות אם הוא מרשים אותם או אם יש משהו שפספסת. השתמש במשוב שלהם כדי באמת ללטש את התצוגה שלך, אף אחד לא ייקח אותך ברצינות אם יש שגיאות או מעברים מפוקפקים.


רוצים שואוריל כמו שלנו?


נשמח ליצור עבורכם/ן גם אחד, צרו איתנו קשר עוד היום!

45 צפיות

Comments


bottom of page